جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۴۰:۱۴

10 شناور برتر صنعت کشتیرانی در سال 2016 معرفی شد

باشگاه خبری فراساحل: مجلۀ «اخبار مهندسی و گزارش‌‌های دریایی» که از سال 1939 منتشر ‌می‌شود؛ در آخرین گزارش خود، برترین شناورهای سال 2016 میلادی را از حیث ساخت و طراحی در صنعت کشتیرانی معرفی کرد.

بزرگترین کشتی گروه کارنیوال
سازنده: Fincantieri Monfalcone
مالک: Carnival Cruise Lines
شناورCarnival Vista جدیدترین شناور متعلق به خطوط مسافربری کارنیوال است که از سوی کشتی سازی فین کانتری ایتالیا با وزن 133 هزار و 500 تن و طول 323 متر ساخته شده و با پرچم پاناما در آبهای جهان تردد ‌می‌کند. این شناور یک هزار و 967 کابین مسافری و 785 کابین برای خدمه و قابلیت جابه جایی شش هزار و 400 نفر را دارد. شناور مذکور امکانات تفریحی بسیاری را در اختیار مسافران قرار ‌می‌دهد که از آن جمله ‌می‌توان به سینمای سه بعدی IMAX، سینمای پنج بعدی، چندین رستوران، سالن تئاتر و مراکز خرید و ورزشی اشاره کرد. افزون بر آن، امکانات تفریحی محیط باز آن شامل یک پیست دوچرخه سواری به طول 45 متر است و بزرگترین پارک آبی ناوگان در این شناور است که یک سرسرۀ آبی به طول 137 متر دارد. این شناور همچنین مجهز به تکنولوژی‌‌های روز دنیا و سیستم تمیزکنندۀ گاز برای صرفه جویی در انرژی است.

نخستین کشتی تانکر متانول سوز جهان
سازنده: Hyundai Mipo Dockyard
مالک: Westfal-Larsen
تانکر موسوم به Lindanger به عنوان نخستین شناور متانول سوز اقیانوس پیما در صنعت کشتیرانی معرفی شد. این شناور با ظرفیت 50 هزار DWT به شرکت حمل و نقل بین المللی دریایی Waterfront اجاره داده شد. موتور دوگانه سوز و دو زمانۀ این شناور، امکان استفاده از سوختهای متانول، نفت کوره و دیزل دریایی را فراهم ‌می‌سازد. این کشتی موفق شد گواهینامه سازگاری با مقررات کاهش نقطه اشتعال سوخت را از موسسه DNV GL نروژ دریافت کند. مدیر موسسۀ رده بندیِ DNV GL در خصوص این شناور گفت: استفاده از متانول بعنوان سوخت دریایی انتخاب بسیار مناسبی در صنعت کشتیرانی است چرا که تاثیرات مخرب زیست محیطی را کاهش ‌می‌دهد و منطبق بر استفاده سوخت کم سولفور در مناطق ECA است. این شناور متانول سوز اولین فروند از مجموع هفت شناوری است که به شرکت حمل و نقل دریایی Waterfront اجاره داده ‌می‌شود.

نخستین شناور یخ شکن با سوخت LNG
سازنده: Arctech Helsinki Shipyard
مالک: Finnish Transport Agency
شناور یخ شکن Polaris با سوخت LNG قادر به ارائۀ خدمات در حوزۀ کشف ذخایر نفتی و ایمنی دریا به مدت 50 سال است. این شناور قابلیت فعالیت در بدترین شرایط جوی را دارد و سازگار با قوانین محیط زیست قطبی است. این شناور مجهز به مدرن ترین سیستم رانش و بدنه است و قادر به استفاده از سوخت کم سولفور دیزلی و LNG است. شناور مذکور همچنین قوانین Tier III مصوبِ سازمان بین المللی دریانوردی IMO و قوانین لازم برای تردد در دریای بالتیک را رعایت ‌می‌کند. یخ شکن Polaris مجهز به سه سیستم رانش با قابلیت چرخش 360 درجه ای است. این شناور با سرعت 3.5 گرۀ دریایی قابلیت شکستن یخ تا قطر 1.8 متر را داراست.

نخستین شناور دو گانه سوز حمل خودرو و کامیون
سازنده: صنایع سنگین کاوازاکی چین
مالک: UECC اروپا
شناور موسوم به M/V Auto Eco که قرارداد ساخت آن در سال 2014 میلادی بین شرکت مالک UECC و کشتی سازی کاوازاکی ساخته شد، عنوان نخستین شناور حمل PCTC با سوخت دوگانۀ LNG را گرفت. استفاده از سوخت LNG در سیستم رانش این شناور، آن را قادر ‌می‌سازد تا بدون نیاز به سوخت گیری مجدد 14 روز سفر کند و وارد مناطق تحت کنترل با سوخت کم سولفور شود. تکنولوژی‌‌های مدرن به کار رفته در این شناور و سطوح ایمنی استاندارد در آن موجب شده تا بتواند در آب‌‌های یخ نیز تجارت خود را ادامه دهد.

بزرگترین شناور حمل اتان
سازنده: کشتی سازی صنایع سنگین سامسونگ
مالک: شرکت صنایع Reliance
نخستین شناور بزرگ حمل اتان (VLEC) موسوم به Ethane Crystal به مالک هندی آن و از سوی کشتی سازی سامسونگ کرۀ جنوبی تحویل داده شد که قابل مقایسه با بزرگترین شناورهای حمل گاز VLGC است و ظرفیتی معادل 87 هزار .cu.m دارد. این شناور با افزایش حجم زیادی از حمل و نقلِ اتان به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است و در مسیرهای تجاری آمریکای شمالی و هند تردد ‌می‌کند. افزون بر آن، اتان بعنوان مواد اولیه در تولید محصولات پتروشیمی کاربرد دارد.

شناور حمل سیمان با سوخت LNG
سازنده: Ferus Smit
مالک: شرکت مشترک Erik Thun AB و KG Jebsen نروژ
کشتی سازی هلندی اولین تانکر حمل سیمان با سوخت LNG را با نام تجاری MV Greenland تحویل مالک آن داد. تمام آزمایش‌‌ها جهت تصدیق ایمنی و کارایی لازم این شناور قبل از تحویل از سوی شرکت سازنده انجام شد. سازندۀ این شناور آن را نخستین نمونه شناورهای فلۀ خشک با سیستم رانش LNG معرفی ‌می‌کند. سیستم حمل سیمان در این شناور به گونه ای است که عملیات تخلیه و بارگیری با تبدیل آن به مایع از طریق فشرده سازی هوا و به صورت کاملا اتوماتیک انجام ‌می‌شود. بدین ترتیب، سیمان از طریق لوله‌‌های نصب شده تخلیه و بارگیری ‌می‌شود که هیچگونه گرد و غباری را ایجاد نمی‌کند و جزء شناورهای دوستدار محیط زیست است.

شناور کانتینری با سامانه موتوری جدید
سازنده: Marine United Corporation
اپراتور: Nippon Yusen Kaisha(NYK)
کشتی کانتینری NYK Blue Jay با ظرفیت 14 هزار TEU با سامانۀ موتوریِ جدید آن و برای تردد در مسیر آسیا- اروپا به صنعت کشتیرانی معرفی شد. شناور مذکور مجهز به نخستین موتور Dual-ratedطراحی شده از سوی شرکت Winterthur Gas & Diesel سوئیس است. این موتور که پیش تر برای تانکرهای VLCC ساخته شده بود با تغییر الگوهای تجارت در حمل و نقل کانتینری برای شناورهایی با سرعت کمتر نیز قابل استفاده است. بدین ترتیب این شناور ‌می‌تواند در سرعت‌‌های پائین نیز بهره وری بالایی در مصرف سوخت داشته باشد.

تانکر سوئزماکس حمل نفت خام
سازنده: SungDong Shipbuilding & Marine Engineering
مالک: Kyklades Maritime Corporation
شناور Milos زیر نظر موسسۀ طبقه بندی لویدز رجیستر و بر اساس قوانین مصوب زیست محیطی (IACS (CSR ساخته شد. سرعت این شناور 14.2 گرۀ دریایی و مجهز به سیستم‌‌های ایمنی مانند حفاظت از سوخت، منبع ذخیرۀ مواد خطرناک برای بازیافت و عملکرد استاندارد رنگ‌‌های محافظ (PSPC) است. افزون بر آن، شناور Milos شش جفت تانکر نفتی، دو تانکر slop، دو تانکر در سینه و پاشنۀ کشتی، تانک آب توازن جداکننده، تانکر آب تازه و سوخت نفتی را در دل خود جای داده است.

جدیدترین شناور حمل LNG برای بزرگترین اپراتور شناورهای LNG
سازنده: صنایع سنگین هیوندای
مالک: MISC Berhad
شرکت MISC بزرگترین اپراتور شناورهای LNG است که توانسته طی 30 سال بیش از 400 میلیون تن LNG را به اقصی نقاط دنیا انتقال دهد. در سال 2015 میلادی این شرکت اپراتوری توانست 20 میلیون و 740 هزار تن LNG را انتقال دهد و تجارت 8.3 درصدی LNG در جهان را از ان خود کند. بر همین اساس، شناور موسوم به Seri Camellia نخسیتن سری از مجموع پنج فروند شناور حمل LNG با ظرفیت 150 هزار و 200cu.m است. بر اساس قرارداد امضا شده بین شرکت اپراتوری و شرکت مالک PETRONS، شناورها به مدت 15 سال به اجارۀ این شرکت در‌می‌آیند. این شناورها موجب ارتقا کیفیت ناوگان MISC ‌می‌شود چراکه افزوده شدن شناورهای LNG از سری C سیستم حمل و نقل گاز طبیعی مایع را تسهیل ‌می‌بخشد. این شناورها مجهز به تکتولوژی سبز هستند تا کارایی انرژی به حداکثر و انتشار گازهای سمی به حداقل برسد.

نخستین تانکر حمل مواد نفتی با سوخت LNG
سازنده: شرکت مهندسی دریایی و کشتی سازی SungDong
مالک: Tsakos Energy Navigation
شناور Sunray با ظرفیت حمل 75 هزار DWT مواد نفتی، طول 228، عرض 32 و آبخور 20 متری، سرعتی برابر با 14.5 گرۀ دریایی دارد.این شناور زیر نظر دو موسسۀ رده بندیِ ABS و KR ساخته شده است. تانکر حمل مواد نفتی مجهز به بدنۀ دو پوسته ای، عرشۀ آبشور و برآمدگی دوکی شکل در سینه است. موتور این شناور با قابلیت ذخیرۀ سوخت از نوع MAN B&W/ 6G60ME-C9.5/10,215kW * 77 rpm است. افزون بر آن، محفظۀ برای نصب تانکرLNg بالای عرشه تعبیه شده است تا مطابق قوانین استاندارد ABS باشد



  کد خبر : 3052
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :